Din moment ce nu m-a marait inca nimeni, propun sa stam de vorba. De altfel de vorba.

Cineva imi spunea deunazi ca Giurgiu are imbibal aerul provincial. O fi. Cand iti petreci – la propriu! – 24 dr ore pe zi intre patru pereti (cei ai institutiei) nu prea ai cum fi obiectiv. Altcineva imi spunea, acum cativa ani buni, ca orasul are „mentalitate de raia”, adicatelea de comunitate care pare a te sustine, dar care iti baga cutitul in spate, cand te intorci. Pesemne.

Acum cativa ani (prin 2000) eram in Germania, mai precis in Stuttgart, impreuna cu Ruxandra (vara-mea). Frumos oras! Piata centrala arata ca in povestile Fratilor Grimm, parcul din fata castelului pare rupt din filmele de epoca, dealurile se joaca armonios cu strazile orasului (na, c-am devenit poetic!). Teatrul mi s-a parut a avea o „gaselnita” tampita: un fel de foita de ceva ce imita aurul, pusa pe toate coloanele. In rest, impresia de echilibrul guverna orasul. Buuuuuuuuun…. Eh, ce am vazut eu in centrul pietei? O estrada, pe care, cocotati, cativa tineri, o trupa rock, cantau de mama focului, in timp ce asistenta, cateva zeci de spectatori, ii tinea isonul de mama focului. Asa incat, curios, am intrebat-o pe vara-mea ce dumnezeu spun aia pe scena, de nasc valuri-valuri de simpatie. Raspunsul ei m-a socat in atare masura incat am avut singurul puseu din viata mea de plimbaret prin tari straine, singurul puseu, spuneam, de a nu ma mai intoarce in Romania (mi-a trecut..). „Ce sa spuna?, e un cantec despre cat de bine si frumos e orasul meu, Stuttgart… Chestii de-astea”. Iar lumea era incantata!

Tata are un soi de patriotism local pe care nu l-am inteles niciodata pe de-a-ntregul. Si nu l-am inteles pentru ca elimina simtul critic. Si nu cred ca a avea ceata pe ochi cand te uiti la ce-i al tau poate fi un instrument al progresului. Ba dimpotriva.

Asa ca va propun aceasta tema, in care sa impartasim opinii despre marile lipsuri ale Giurgiului. Variantele nu sunt exclusive, asa ca… va astept!

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

2 răspunsuri »

  1. Tina:) spune:

    eu am spus un cinematograf.ar fi „perfect”! sincer.Giurgiu este un oras micut, oamenii se cunosc… nu prea ai unde sa iti petreci timpul liber.. in afara de parc, biblioteca si teatru, (poate cateodata la un ceai intr-un local linistit). eu, de exemplu, nu frecventez NICIUN club/bar sau ceva de genul.. Deeci, un cinematograf mi se pare exceptional 😀

  2. cosmin spune:

    Da, un cinematograf ar fi excelent. Offfff, poate incercam ceva proiectii in teatru. N-ar fi imposibil. Daca nu rupem bilete la intrare, poate ocolim si legea drepturilor de autor… De verificat. Trebuie sa fiu cu ochii in patru – atata imi trebuie sa calc pe bec in sensul asta! Oricum, promit sa incerc!

Lasă un răspuns

