De maine, dupa cum spuneam, reintru in trupa unde am muncit o buna (si minunata) perioada din viata. Promiteam sa explic si gandurile cu care o fac:
1) O fac cu bucuria intoarcerii sub armele unui sef – Mihai Malaimare – care a avut delicatetea sa imi scrie pe demisia pe care mi-am inaintat-o in ziua cand am aflat ca am luat concursul de director la Valah, o rezolutie unica: „BAFTA!” (am si astazi cererea cu rezolutia, la mine in birou, a trebuit sa-mi scriu o „dublura” pentru registrul de la Masca);
2) O fac din dorul unei atitudini pe care nu pot sa o impun la randul meu la Giurgiu. Despre ce vorbesc, poate sunt lamuritoare tot cuvintele lui Malaimare: http://malaimare.wordpress.com/2008/10/17/spectacolul/;
3) O fac ca un raspuns la o replica naucitoare pe care am auzit-o intr-o sedinta, strigat al impotentei (artistice, umane?): „ce sa faca un actor giurgiuvean daca nu mai este angajat la teatru?”. Uite – sa joace la 60 de kilometri, in Bucuresti, daca e in stare!
4) O fac obosit de Jourdain si de multe pescuieli in ape tulburi in aceasta perioada, satul sa joc teatru si in birou, in culise, ori pe holurile teatrului, fata de oameni care stiu ca ieri au vorbit pe la colturi ori la telefoane tot felul de porcarii despre mine, inclusiv cu buni prieteni ai mei, iar azi par cei mai onesti colegi (ca si cum in Romania injuraturile intra in fisa postului de director).
5) O fac sentimental, asa cum m-am intors in Giurgiu cand nimeni nu mai credea.
6) O fac sperand ca in acest fel pot apropia concret cele doua institutii.
7) O fac pentru ca sunt convins ca va fi un proiect interesant si dur, asa cum imi place mie teatrul, fara menajamente, cu tibia si cramponul calare pe gest si replica, fara scuze „umane”, doar cu argumente legate de performanta!
8 ) O fac pentru ca acelasi Mihai Malaimare m-a solicitat intr-un mod absolut flatant, spunandu-mi ca m-a ales pentru rol, ca in distributie „sa fim numai noi, cei de la Masca”.
9) O fac pentru ca nu cred ca-i poti invata pe altii daca nu ai tu insuti disponibilitatea de a invata.
10) O fac pentru ca in toate aceste 10 luni n-am fost in stare niciodata sa lamuresc pe nimeni (nici macar pe mine) la cine ma refeream cand spuneam „teatrul nostru” – la Valah sau la Masca?

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

