Renunţ!

Parcă deloc întâmplător, în aceeaşi săptămână Şerban Huidu pierdea procesul intentat lui Gigi Becali (anunţându-şi, în consecinţă, dorinţa de a părăsi piciorul de plai şi gura de rai autohtone pentru ocna de ger din Canada), iar The Times făcea public un clasament al coeficientului de inteligenţă al popoarelor europene, realizat de un profesor de la Universitatea din Ulster (clasament care ne plasează printre cele mai tâmpite popoare de p-acilea).

Denumirea emisiunii lui Emil Hurezeanu – România mea – m-a entuziasmat în permanenţă. Pentru că mă ducea cu gândul la ideea că România-pur-şi-simplu nu există. Că ea aparţine cuiva, ochiului celui care o priveşte. Ochiul lui Huidu, sau a lui Becali. Între care se situează românul. Transformat în mai mult decât martor, în partizan. Al unei lupte care nu mai e dată între un cârcotaş mizantrop şi un paranoic religios, ci între două atitudini faţă de „România mea”…

The Times însă mi-a dat teoria peste cap. Stai, nene, că România nu e a fiecăruia, în parte, ci, generic, a tembelului cu iq slab. Păi da, fiindcă mai există şi pârdalnicele de studii statistice, care ne înghesuie în aceeaşi oală. Hait!, mi-am zis: nu mai e România mea, e România noastră… Io-te-te-mă, brusc, conaţional cu Mircea Cărtărescu, Octavian Paler, Dan Grigore, Cristian Tudor Popescu  ori Andrei Pleşu. Nu-i rău! Dar, de fapt, englezul zice că sunt mai degrabă cu Nuţu Cămătaru, cu Adi de la Vâlcea, cu mai sus numitul Gigi, ori cu „Secretele Mariei”! Ba p-a mă-sii!

Eu cu ăştia nu pot fi conviv. Nu vreau! Nu cumpăr! Prefer să mă mut la graniţă şi să stau cu picioarele vis-a-vis! Chiar, dacă cetăţenia se retrage, s-o putea şi renunţa la ea, rămânând totuşi în ţară? Că, zău, nu mă coafează cu nimic „dreptul de a alege şi de a fi ales”!

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

