Pe blogul teatrului există unele postări – har Domnului, rare, altminteri aş începe să cred că o iau eu raza – care înjură. Dar o fac nu numai urât, dar şi nedemn, cum a fost cazul uneia, astăzi, care amintea de „starea clinică” a unui anumit cronicar, vinovat de a fi făcut o cronică bună la două spectacole de-ale teatrului.

Nu la abjecţia lor mă gândesc acum, ci la şansa pe care am avut-o de a mi se preda anumite lecţii, pe care mi le-am asumat.

Una din ele se plasează undeva prin 1990, imediat după „dezgheţ”. Mă plimbam pe Calea Victoriei, când am zărit vitrina unei bijuterii. Lucru nou, pe atunci, aurul având un statut aparte în perioada comunistă. Preţurile la bijuterii – cu toate în dolari. Intru în magazin şi mă interesez de o brăţară. Şi nu o laeg pe cea mai subţire, dar nici pe cea mai groasă. una medie-spre-subţire. La care fătuca din spatele tejghelei se uită la mine şi la tensiunea mea de puşti de 22 de ani şi îmi zice: „Nu, nu aia, mai bine, uite, una din astea” – şi îmi arată unele groase cât firul de păr…

Seara, îi povesteam lui taică-meu istoria şi adăugam: „M-am simţit atât de umilit, încât mi-a venit să ies pe stradă, să opresc primul tecător şi să-i spun: Nu vrei să mă cumperi?, apoi să iau banii, să îi trântesc tembelei ăleia pe teghea şi să spun: Na, toanto, dă-mi brăţara AIA!” La care tata s-a uitat la mine, a strâmbat usor din buze, apoi m-a întrebat: „Adică pe tine chiar poate să te intereseze ce spune sau ce gândeşte despre tine o vânzătoare?”

Au fost câteva dăţi în care am deschis adresa de mail ca să răspund unor tâmpenii, dar m-am oprit, amintindu-mi de lecţia lui tata.

 

 

P.S. Pe post de update: Excepţională replica din Lumea se învârte… „Niciodată nu mă ocup de oameni care nu există”!

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

