Am fost în Basarabia/Republica Moldova. Senzaţional! Impresia de occidentala fost năucitoare. Am devenit, pentru câteva zile, „persoana aia” – neamţul, italianul, spaniolul, cel la care noi, românii, ne uităm cu jind. Acum noi eram cei mai bine plasaţi pe axa nivelului de trai. DAR! Natalia (ghidul nostru) îmi spunea că percepţia la adresa romanilor este una nu tocmai în regulă. „Românii se cred dumnezei” a fost avertismentul care i s-a atras înainte de a ajunge noi acolo, la Chişinău. Noi??? Dumnezei??? Nici gând! Eu am pretenţia că înţeleg un pic, acolo, spiritul românesc, dar niciodată  nu mi s-a părut că suferim de un atare sentiment de superioritate. Şi atunci? De unde percepţia asta? Cred că i-am dat, însă, de cap: rupţi în fund, aşa cum suntem, ne sperie satutul care ni se atribuie când ajungem într-o ţară mai săracă decât a noastră, oarecum înapoiată istoric, nicidecum însă uman sau cultural. Şi atunci… „Dă-mi doamne ce n-am gândit, să mă mir ce m-a găsit”! E ceea ce ne defineşte atât de bine, în rarele momente când lumea ne percepe drept superiori…

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

