Fiindcă tot a venit vacanţa asta cu oarece timp liber, îmi revizuiam blogul. Şi pe al meu dar şi pe al teatrului. Pe cel de-al doilea, am re-întâlnit o postare a Ancăi Florea, referitoare la o intervenţie pe care o avusesem în faţa unei ieşiri de-a binelea deplasate a unui spectator al spectacolului „Intrusa”. Răspundeam pe blogul Valahului, că reacţia mea fusese una normală, în contextul în care Teatrul Masca, la care voi ţine mereu enorm, şi una dintre producţiile lui, fuseseră atacate. Şi totuşi, reacţia mea de atunci mi-a apărut acum întristător de ne-naturală. Să mă explic.

Discutam deunăzi cu doi prieteni despre generozitatea reacţiei bărbăteşti în faţa atacului îndreptat în mod ticălos. Spuneam atunci că – vai! – nimeni nu este dispus astăzi să îşi scoată sabia de la brâu, pentru a şi-o pune în slujba altuia. „Războiul tău, sabia ta!”, ar suna una dintre axiomele supravieţuitorului zilelor noastre. Nici sabie, nici scut pentru cel de lângă tine. Doar o privire curioasă şi, în cel mai bun caz, câteva cuvinte de compătimire, şoptite încet şi de complezentă în clipele ridicării morţilor de pe câmpul de luptă.

Este motivul pentru care admir enorm oamenii care intră „la bătaie” în lupta altuia, iar postarea despre care vorbeam, în ciuda unei vehemenţe poate exagerate, o consider unul dintre momentele importante pe care le-am trăit anul acesta.

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

2 răspunsuri »

  1. teatrul masca spune:

    Craciun fericit!

  2. . spune:

    Şi vouă şi să ne vedem la fel de vii şi de puternici în 2010!

Lasă un răspuns

