M-am întors în State. Adică am ajuns în Ţara tuturor posibilităţilor pentru a doua oară.

Prima dată, acum doisprezece ani, într-o toamnă, ce e drept, antipatică – rece şi vânturoasă – am ajuns în „Capitala lumii”, Babilonul New-York-ez. O lume aiurită şi aiuristică, încăpăţânată parcă să o ia în sus, ca vrejul lui Jack, în loc să se extindă, înghesuită într-o insulă (Manhatan), cu o densitate de te miri că nu se scufundă. Berea slabă la carafă, nebunia Chinatown-ului, inexpugnabilul Harlem bun doar pentru albii sinucigaşi, evadările pe roşu ale pietonilor, arestările ziua-miaza-mare pe străzi, periferia insulei plină de derizoriu în trei părţi şi ostentativ în cea de-a treia, Downtown-ul care înghesuia Gemenii, Wall Street-ul şi Statuia Libertăţii. Una peste alta, un Giurgiu mai/prea înalt, caroiat într-o lipsă de imaginaţie care lăsa să se întrezărească o spintecătură diagonală – Brodway-ul – şi care te condamna să te uiţi mai mult pe sus. Oraş posesor al unei singure pete de omenesc – Central park-ul care garantă pe plăcuţele lui dreptul la „daydreaming”. Şi cam atât

Cu aceste experienţe, dar şi cu osteneala celor 13 ore de mers obositor cu avionul, am aterizat în Washington…

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

7 răspunsuri »

  1. Sictireli spune:

    Ce tot o dati cu cliseul: America, tara tuturor posibilitatilor??
    Ohoho, cate lucruri nu sunt posibile in America. In comparatie cu Romania, evident.
    Daca e tara tuturor posibilitatilor, eu de ce nu am posibilitatea sa ma duc in tara tuturor posibilitatilor?
    Fa o minune si teleporteaza-ma acolo. Te-ai prins ca asta este un indemn la depanarea amintirilor? Pune tu o caciulita la primul a din „depanarea” sa nu se inteleaga altceva :))

  2. c spune:

    Hai, unice cetitoriule, nu face pe naivul – evident că era clişeu, doar d-aia am scris Ţara, cu majusculă… Altminterea, te-ai putea teleporta, dacă n-ai fi în România, Ţara tuturor imposibilităţilor!

  3. fructoprit spune:

    Sa inteleg ca e Imaginatie, Credinta, Boala sau Aflat in treaba…mare?
    Columb. Cristifor Columb

  4. Pana aici nimic nou, incearca impresii mai personale, experienta pe care ai avut-o in presa iti dauneaza, nu vreau cronica de ziar, pe bune !

  5. sictireli spune:

    Aaaaa, d-aia ai scris Tara cu T mare???? Eu am crezut ca ai scris cu litera mare sa te pui bine cu Obama.
    Sper sa-ti revii iute din soc. Daca ai scris Tara cu T mare cand ai vorbit despre „judetul” lui Obama, nu indraznesti sa scrii romania. Asa cum am scris eu.

  6. Catalina spune:

    Da, ar fi interesant sa ne spui ce gust are apa, ce gust are aerul, cum se privesc acolo oamenii, cat mai costa un hotdog :). Sufar si eu de american dream. Si nu fac misto, daca in viata asta n-ajung acolo, macar pentru o clipa, ar fi unul dintre cele mai mari regrete ever.

  7. c spune:

    @Pepi
    Regret, scopul declarat al însemnărilor americane e să îmi pun deoparte toate impresiile. Vezi tu, despre New York dacă pot aşterne 30 de rânduri… Oricum, ai răbdare, se înmoaie tonul mai încolo.

    @Sicti
    Dacă aş fi vrut să îl gâdil pe Obama, scriam Ţara cu O mare!

    @Cătălina
    Vin şi astea, promit, promit (da’ n-am băut apă…)

Lasă un răspuns

