Este din Cyrano de Bergerac. Mi l-am amintit cu drag în seara asta, pe malul unui lac…

„Ce sã fac ?

Sã caut un protector puternic ?
Ca o iederã ce se agaţã de trunchi
Din care-şi face proptea, lipindu-se de coaja lui,
Sã urc prin viclenie, nu prin forţã ?
Nu, mulţumesc !

Sã dedic şi eu versuri bancherilor ?
Sã mã transform în clovn, în speranţa sã vãd
Un zâmbet nu prea sinistru pe buzele unui ministru ?
Nu, mulţumesc !

Sã înghit zilnic gãluşte,
Sã-mi subţiez pântecul mãrşãluind ?
Sã-mi murdãresc genunchii ?
Sã fac demonstraţii de supleţe dorsalã ?
Nu, mulţumesc !

Sã-mi fie talentul apreciat doar de bicisnici ?
Sã fiu terorizat de ziare obscure ?
Sã spun mereu: „De-aş apãrea în fiţuicile lui Francois !”
Nu, mulţumesc !

Sã calculez, sã-mi fie teamã, sã fiu livid,
Sã fac vizite în loc sã scriu un poem ?
Sã scriu petiţii, sã cer sã fiu prezentat ?
Nu, mulţumesc !

Prefer sã cânt, sã visez, sã râd, sã fiu singur şi liber.
Sã pot vedea clar, glasul sã-mi vibreze.
Sã-mi pun, dacã vreau, pãlãria pe-o ureche.
Sã mã duelez pentru un da sau pentru un nu, sau sã compun un vers.
Sã lucrez fãrã gândul la glorie sau la avere.
Sã mã gândesc cã aş putea ajunge pe Lunã.

Sã triumf din întâmplare şi sã mi se recunoascã meritul.
Pe scurt, sã nu fiu iedera parazitã, poate nici stejarul sau teiul.
Sã nu urc prea sus, dar sã urc singur.”


Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Un răspuns »

  1. alexandra spune:

    Nu! E o mare diferenţă- trebuie să lupţi, nu să fugi şi să te resemnezi.

Lasă un răspuns

