Înăuntru

Producția Valahului din perioada la care mă refer se poate împărți în două categorii: in și out, sau, mai pe românește, înăuntru și afară.

Înăuntru a însemnat o sumedenie de spectacole, de la primul – Profesiunea doamnei Warren, a cărei producție am moștenit-o, oarecum, până la Bunica se mărită și Bumbiribescu, spectacole, practic, neexploatate încă. Personal, deși spectacolele au fost mai mult „pe plus”, cel mai aproape de stilul pe care am încercat să îl imprim, au fost Jourdain cel scrântit și Clovnițele. OK, pot fi acuzat de subiectivism, dar nu cred că lucrurile stau așa. Pur și simplu este vorba despre apropierea de un stil cu care mă întâlnisem la Masca, văzusem cum funcționează, și era novator. Și astăzi consider că publicul local are nevoie de atari producții! Și, daxcă Clovnițele s-a născut relativ ușor (și spun relativ, fiindcă actorilor le-a luat „maul” abordarea unui stil nou), lucrurile nu au stat chiar așa în cazul lui Jourdain. S-a tras din greu, trupa a cârâit des și a crezut puțin, iar produsul finit a fost unul la jumătate de drum. Îi mulțumesc pentru paciență lui Emil, pentru clipele de colaborare frenetică Sabinei și celor care au tras hăis. Pe cei parcă responsabili cu cea-ul, îi las în plata Domnului, oricum au soarta și destinul pe care le merită…

Spectacole valoroase au mai fost, în opinia mea, Crima de la Howard Johnson (cel mai bine vândut spectacol al acestor ani), Un duet la periferie (excelent primit la Chișinău!), Ce rămâne-i numai dragostea (spectacol model pentru spectatorii tineri) ori Duelul. Și, nu în ultimul cuvânt, Lumea se învârte… al lui Felix, o întâlnire dragă a acestui teatru cu un stil spectaculos, cu un regizor și un actor interesanți și cu potențialul deosebit al unor copii. Să fiu bine înțeles, nu pretind nici un moment că celelalte spectacole ar fi fost inferioare calitativ (dacă ar fi fost, nu le-aș fi dat avizul final). E vorba strict despre o percepție personală.

Să nu uit: înăuntru a mai însemnat și Școala de teatru (despre care am vorbit deja), dar și vizitele pe care aproximativ 25 de clase din Giurgiu le-au făcut în teatru, plimbate fiind de Vasile Toma prin cabine, culise, birouri, magazia de costume ori cabinele de electrică și sonorizare. O experiență pe care, am sperat eu, picii au resimțit-o ca pe o apropiere de TEATRU.

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

7 răspunsuri »

  1. no name spune:

    A mea parere este ca diferenta se va observa in numarul biletelor cumparate,eu frecventam teatrul cand era aplicat stilul infiltrat de tine in timp ce de la schimbarea strategiei nici macar nu am urmarit ce piese urmeaza a se juca. Sunt plin de ura cand vad dupa ce criterii se pun oamenii pe ranguri inalte.
    Din partea mea iti doresc o cariera fulminanta.

  2. alexandra spune:

    Ai uitat spectacolele de strada, Cosmin- acelea au reprezentat aproprierea de oameni, de oamenii care nu aveau posibilitati financiare pentru a deschide usa teatrului. Dar mai ales de oamenii care nu stiau ce este teatrul.

  3. alph 001 spune:

    Vei mai activa, in calitate de actor, in cadrul Teatrului Valah ?

  4. joker spune:

    pentru „no name”
    Plin de ura??
    Esti foarte bun/a. Ramai la noi. Esti predestinat. Nu te multumi cu putin. Mai poti!

  5. Metaxa spune:

    Mergi de-ti ia leapsa de pe Presa pe Unde si treci la coada sa-ti platesti taxa pe drept de autor.

  6. Metaxa spune:

    Ai o leapsa la Presa pe Unde. Mergi de-ti ia leapsa si apoi treci la coada sa platesti taxe si impozite.

  7. c spune:

    @alph 001
    Habar n-am ce o să fie. Mai mult decât probabil, însă – tot mai rar…

Lasă un răspuns

