Cea mai specială urare de ”casă de piatră” am citit-o pe o felicitare de nuntă pe care scria Have fun!

Tot distracția e vizată și de urarea care se poartă la noi în teatru, înainte de spectacol: hai, distrează-te!

Așa o fi, dar o fi la alții. Mie unul, vorba cuiva, purtător de sechele multiple, distracția îmi e destul de nesuferită. Mă refer la cea în grup, la distracția ca formă de ceremonie socială. În țărișoara noastră, ea se asociază cu neaoșa bășcălie, cu delăsarea ori agresivitatea atitudinală (în cel mai bun caz) la adresa cuiva criticabil ori inferior. Chiar umorul, ca formă de distracţie (entertainment) este reprobabil, grobian, vulgar, violent.

Personal, mă feresc să acționez căutând distracția. Nu că m-aș teme să nu cumva să dau frâu liber agresivității, dar din teama de a nu deveni leneș, ca pe șezlongul de lângă piscină, atunci când ”distrat” capătă și cealaltă conotație etimologică – cea de căscat, neatent. În ceea ce mă privește, o mare împlinire interioară o am, bunăoară, pe munte, acolo unde numai ”distrat” nu mă simt. M-ar costa, probabil, două-trei oase rupte.

Sunt, în schimb, bucuros! Sunt bucuros când urc o creastă stâncoasă, sunt bucuros pe scenă, când simt publicul și el îmi întoarce trăirile, sunt bucuros când am o discuție interesantă cu o persoană pe care o apreciez.

Așa încât eu unul, între distracție  și bucurie o aleg oricând pe cea din urmă, cu riscul (demult asumat) de a apărea din nou ca un sălbatic antisocial.

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

