Azi m-am plimbat prin Brăila. Un oraș față de care voi avea mereu un ce sentimental. Aici au lucrat ai mei câțiva ani frumoși pentru mine (făceam ochi și începeam să văd oamenii și, în ei, tot atâția prieteni… M-am maturizat, între timp). Aici m-a adus tata pe brațe, demontat de o boala care avea legătură cu amigdalele mele nescoase ori cu umezeala eternă din Giurgiu, și numai priceperea unui medic minunat, un domn mare cu un nume de floare (Trandafir?, Trandafirescu?) m-a salvat de la o iminentă boală de inimă.

Una peste alta, mi-e dragă Brăila. Pentru cineva dinăuntru, un oraș complex, cu sumedenie de locuri-simbol. Pentru noi, veneticii, fie locul nimerit de orb, fie orașul de lângă o insulă mare, fie Panait Istrati, fie Fănuș Neagu. Pentru mine, însă, Brăila egal ceasornicul din parcul central. Și nu cred că sunt singurul – un search pe Google/images/Braila îmi confirmă! E unic, e patriarhal, e minunat! Nu e dată să ajung în Brăila și să nu îi dau târcoale, așa, ușurel, ca unei fete mult prea frumoase pentru adolescentul care am fost.

Azi a fost însă o zi ceva mai specială. M-am apropiat mai mult ca deobicei. Mult mai mult. Prea mult. Atât de mult cât să văd. Să văd rugina de pe poalele ceasornicului. RUGINA!!! Mi s-a părut inadmisibil, mi s-a părut o probă imensă de dispreț a autorităților, o impietate! Inadmisibil să batjocorești în așa hal un simbol! Și, automat, m-am gândit în ce s-a transformat simbolul orașului meu…

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Un răspuns »

  1. Ioana spune:

    O scriitura sensibila.Amintiri rupte si lipite geografic.Mi-a placut.E o lectura la care revin cu drag.

    ps: (…) iar omuletul verde e speranta care se naste intr-un colt.

Lasă un răspuns

