Luna Cadourilor, nu? Șiiii… La cumpăna anilor, nu? Șiiii… Ziua națională, evident! Șiiiii… Și ce dacă!

Mă deprimă spiritul de turmă! Sunt de acord cu sărbătorile de tip ceremonie socială, cu ritualurile și ciclurile, dar mă lovește o cruntă depresie când ma uit în calendar ca să văd când o dau, vreau-nu vreau în fiesta!!! (Apropo, am aflat că pe bezmeticii ăia de spanioli îi lovește, după calendar și nu numai, pofta de un chef/bairam/dezmăț, recte fiesta, din cinci în cinci zile, ca la nebuni!)

Și… dacă nu vreau? Evident, n-are a face ce vreau eu. Corect, doar n-o să stea lumea în loc după un (alt) nebun. Nici nu cer, Doamne-iartă-mă, asta, că nu-s paranoic. Mă necăjește însă pofta nebună care îi lovește pe toți cei din jurul meu când vine vorba de idei prestabilite.

Trebuie să petreci în noaptea de Anul Nou! Adică atunci când pe mine mă ia somnul mai rău decât în oricare din celelalte nopți ale anului și când nu mi-e foame, nici sete. Trebuie să fii în familie de Crăciun. Adică atunci când, de obicei, am de reglat o problemă beligerantă cu unul dintre apropiați. Trebuie să ne facem daruri. Când rudele și cunoștințele mi se par mult mai mulți decât în oricare altă lună din an. Trebuie să mă simt bine că sunt român de 1 decembrie! Într-una din zilele anului în care mitocănia iese la suprafața vieții noastre ca uleiul.

Acu’… ”Trebuie” astea e musai să fie așezate lângă altele pe care le detest, împrăștiate pe durata restului anului:

– trebuie să îmi placă copiii și să îi tratez ca pe cele mai mari minuni ale lumii;

– trebuie să îmi declar religia, deci, implicit să îmi asum una, că doar n-oi fi păgân…;

– trebuie să îi respect pe cei mai îi vârstă (atenție!, n-am spus ”bătrâni”);

– (asta e mai nouă) trebuie să am cont pe facebook, altminteri nu exist.

Și multe altele…

Ei bine, în fața lor eu spun (mie, desigur): știi ceva? Ia să trebuiască să nu mai trebuie!


 

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

5 răspunsuri »

  1. alexandra spune:

    Daca nu vrei- nu face cadouri, nu fii mandru ca esti roman…
    Eu consider luna decembrie UN PRILEJ de a face bucurii celor dragi- nu o corvoada, nu un „”trebuie””

  2. Ai vazut in lumea catolica monumentele pe care le reprezinta bisericile, splendori arhitehtonice, creeati ale spiritului de turma ale lumii civilizate?
    Ai vazut la muzeul satului din Bucuresti ca pana acum cateava decenii romanii au trait in bordeie?
    Nu cumva din refuzul spiritului de turma am trait singuri in bordeie si nu ne-am asociat in turme pentru a realiza edificii comunitare ?
    Ai vazut ca bisericile nostre sunt mici iar mall-urile mari? Stii ca in Bruxelles nu este nici macar un Mall?
    Nu cumva spiritul de turma ar fi bun dar directia in care merg turmele noasrte este ca rea ?
    Mai gandeste-te!

  3. c spune:

    @ Alexandra
    Consider tu, sau consideri ce consideră alții? Faci daruri și în restul anului? Atunci de ce ai avea nevoie să îți spună cineva ”START!, a început luna cadourilor”?
    Cât despre bucuria de a fi român, să lăsăm…

  4. c spune:

    @Pepi
    NU! Catedralele nu au fost construite de turme! Ci de mari arhitecți, Pepi! Cea mai importantă construcție ”comunitară” a antichității, și poate ca simbol al demersului comun, a întregii istorii – Parthenonul – a fost clădită exclusiv de oameni liberi, neplătiți!
    Astăzi, cei care ridică marile clădiri ale prăbușirii civilizației – consumul, ratingul, spectacolul violent – sunt, de fapt reprezentanții sclavagismului de mucava pe care ”mesajul estetizat” cum îl numea Baudrillard îl propune vremurilor pe care le trăim…
    Spiritul de turmă, Pepi, nu este și nu va fi bun niciodată! Cred, din argumentația ta, că îl confunzi cu manifestarea occidentalului contract social. Ceea ce e altă poveste…

  5. alexandra spune:

    Fac cadouri oricând şi oriunde!!!

Lasă un răspuns

