Conform spiralei tăcerii a doamnei Noelle-Neumann, în România dracu e al tău dacă îndrăznești să spui că n-ai ceva împortiva țiganilor sau a homosexualilor, ai votat la alegeri cu UDMR-ul, sau ești ateu.

Ei bine, în ceea ce mă privește, povestea asta cu credința creștină n-am înțeles-o niciodată pe de-a-ntregul. Nu cred că unu la sută dintre cei care își clamează credința sunt conștienți că nu te poți declara un bun creștin dacă nu îți asumi întreaga dogmă. Altminteri, ești ca fecioara care a fost doar puțin violată, ori ca baia care are bideu așa și-așa… În schimb, sunt 99 de procente care ți-ar lua gâtul dacă te-ar auzi spunând că nu crezi în existența lui Dumnezeu. De fapt, în asta rezidă o mare problemă: credincioșii sunt, într-adevăr, mai puternici (un aliat ca Cel de sus te plasează din start în tabăra câștigătoare, chiar și când în luptă stai în fața altor credincioși), dar nu sunt și mai buni (n-are sens să argumentez cu istoria – Inchiziția, Cruciadele…).

În fine, dacă nu aplici cuvântul Scripturii ad litteram, mi se pare un fariseism jalnic să afirmi că ești creștin. Intră în biserică, fă-ți cruce (dacă există, totuși, nu e bine să Îl superi!), nu blasfemia (în definitiv oricine își apără credința, așa cum își apără părinții sau copiii, oricât de vinovați ar fi; e omenește), dar rămâi în tabăra celor care se întreabă, care caută răspuns, și poate calea spre Dumnzeu. (A!, să nu uit: am auzit pe cineva argumentând unui sceptic cu axioma puterii reduse de înțelegere omenească. Nostim: avem mintea și inima scurtă când încercăm să îl înțelegem sau simțim, dar suficient de puternice atunci când îl venerăm).

P.S. ”Dușmanul” e în plină expansiune. Rusia avea încă de acum aproape zece ani un musulman la trei oameni, Spania cică ar avea și ea circa 25%, Germania e plină de turci, iar în China numărul lor crește vertiginos. Unde e greșeala?

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

3 răspunsuri »

  1. alexandra spune:

    Ai citit „Aşa grăit-a Zarathustra”- Nietzsche ?

  2. Ioana spune:

    Cat despre Biserica,singura de care am apartinut vreodata cu adevarat a fost „biserica sinelui meu” asta in putinele momente de luciditate cand mi-am asumat responsabilitatea „constructiei” mele ca fiinta sociala.

  3. c spune:

    @Alexandra
    Am răsfoit-o. De ce?

    @Ioana
    ”Biserica sufletului meu” suna a auto-divinație. Sau a luciditate. Tu știi.

Lasă un răspuns

