Am plodărit având impresia că cea mai frumoasă melodie de dragoste vreodată compusă este Ne me quitte pas a domnului Jacques Brel. Pentru conformare, youtube ne cadorisește cu o minune de interpretare, care ne arată un artist lovit rău de geniu, atât în privința compoziției, cât și a interpretării. (Am ales varianta tradusa în engleza, din motive lesne de înțeles)

Acum câțiva ani, răsfoind o carte despre date mai putin cunoscute referitoare la Brel, am gasit o afirmație de-a lui absolut năucitoare, care mi-a dat peste cap toată imaginea melodiei-stindard a iubirii. Ei bine, cântărețul flamand spunea că in Ne me quitte pas nu se poate vorbi despre iubire, ba chiar dimpotrivă! Mi s-a părut o idee de-a binelea teribilista, dar, deunazi, am înțeles-o, când am realizat că nicicând comportamentul compulsiv erotic, obsesia posesivă cu care strângi la piept o ființă pe care crezi că o iubești, nu se poate confunda cu dragostea. Fiindcă, în timp ce compulsia are la baza o angoasa (frica de singurătate, de abandon, de eșec…), iubirea are la bază respectarea opiniei celuilalt, fie ea chiar opinia de a părăsi cuplul, ca formă de dobândire a fericirii…

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

2 răspunsuri »

  1. stefan spune:

    stii ce ma intreb? si in acelasi timp ma enerveaza ca nu pot sa experimentez? ce sentiment am fi avut ascultand melodia asta fara sa stim franceza, fara sa intelegem cuvintele?
    he, si ce idee mi-a venit, ia sa transformam clipul in film mut…

  2. c spune:

    Stefan, cred ca, mut, Brel devine SI mai expresiv. Chipul lui e ”milog”, nu indragostit… Mare artist!

Lasă un răspuns

