Am știut – și sigur nu sunt singurul – că Bleonț e un personaj pentru care ieșirile în decor sunt un fapt firesc. Încă de la primele apariții TV am realizat că între actorul al cărui debut în meserie, acum câțiva ani buni, a fost apreciat și persoana privată care încerca un  simulacru de show era o diferență inimaginabilă. Gestul lui de acum câteva zile mi-a întărit însă ideea că nu are toate țiglele pe casă.

Fac parte dintr-o instituție care știe poate cel mai bine în peisajul românesc să își promoveze producțiile. Nu insist, e o axiomă, și nu susținerea politicii de marketing a Teatrului Masca este mobilul acestei postări. Ideea însă conform căreia a îți da pantalonii jos reprezintă ”un gest de PR”, menit, așa cum s-a sugerat, să promoveze Richardul shakespearian, este năucitoare. Pesemne urmează ca un actor de film (”Caligula”, să zicem) să omoare pe cineva înaintea premierei pentru a crește vânzările, sau un spectacol cu Romeo și Julieta să aibă un ”trailer” în piața centrală, constând dintr-un viol! Sunt cei care le propun alienați? Desigur, dar nu mai mult decât cei care înghit idioțenii de genul ăsta!

Bleonț, despre a cărei minte știam că este mică, dar am recalibrat-o conform altor dimensiuni care îl caracterizează, a dat câteva explicații năucitoare gestului său derapat. A făcut-o, spunea, pentru a-i face pe români „conştienţi de ceea ce sunt, de acceptarea condiţie noastre umane”. Idee din care înțeleg că pentru el condiția umană este localizată, în ultimă instanță, în chiloți! Dă-i încolo de Kank, Hegel sau alți ”farseuri”, sexul este ultima redută! Și oricine nu își dă nădragii jos nu s-a prins unde și în ce dimensiuni îi este poziționată umanitatea! ”Am făcut un gest simbolic la exterior, pe care însă fiecare ar trebui să-l facă în interiorul său”, mai afirmă omul. Ridicând din nou la nivel simbolic un exhibiționism! (Apropo, cunosc o armată de oameni care își dau pantalonii jos în interiorul lor zilnic!) Și a concluzionat: ”V-am şocat sau am fost sincer?” Pe mine m-a șocat și nu cred de fel că a fost sincer. Așa cum nu cred că, dacă l-ar apuca anumite nevoi fiziologice, și le-ar rezolva în mijlocul magazinului de unde își face cumpărăturile, fiindcă acolo l-ar apuca sinceritatea. Așadar, omul se preface că nu pricepe că intimitatea nu are de-a face cu fariseismul, ci cu decența!

Și ce îmi pasă mie? Claudiu Bleonț este un actor bine mediatizat (trăiască presa tabloidă, dar și cititorii tabloidizați!). Este actorul celei mai mari scene a țării. Eu – unul dintre cei care alcătuiesc echipa unei instituții care și-a asumat ca scenă strada. Pe o scară a notorietății, evident, nu ne putem compara. Cum nu mă pot compara nici cu un alt ”caz” – cel al actorului Iurie Darie, altă deviație de sens a ideii de actor. Dar tocmai din acest motiv, gestul lor mă enervează și mai tare. Fiindcă extrem de mulți oameni își vor fi spus, scârbiți: băi, ce anormali sunt și actorii ășia! Și acolo sunt și eu, colegilor!

P.S. Apropo, în Regulamentu de Ordine Interioară al Teatrului Național nu se stipulează nimic despre sancțiunile care se aplică angajaților care aduc atingere imaginii instituției?

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

3 răspunsuri »

  1. Daniela Tone spune:

    L-am vazut in emisiunea „Cireasa de pe tort” si am avut senzatia ca ii place sa se victimizeze. Nu am ramas cu o impresie prea placuta despre omul Claudiu Bleonț.

  2. c spune:

    Nu m-a interesat atitudinea lui, câtă vreme nu am avut impresia că risc să devin perceput ”engros”, solidar cu astfel de nebunii!

  3. Razvan spune:

    ceva legat de acelasi om/gest…

    nu am vazut, dar dupa ce se scrie, se pare ca omul si-a atins scopul, adica publicitatea. chiar daca proasta.

    articolul e scris de preotul Lucian Grigore, pe care il apreciez mult.

    http://laurentiudumitru.ro/blog/2011/03/06/cultura-%c2%abbleon%c8%9b%c2%bb-si-limitele-dezinhibarii/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+LaurentiuDumitru+%28Lauren%C5%A3iu+Dumitru+-+Blog%29

Lasă un răspuns

