După trei zile absolut minunate, primăvara ne dă peste gură cu nori. O face frumos, cochet, cu un capriciu de domnișoară. Capricioasă ca iubirea însăși.

De fapt, niciodată nu am înțeles alăturarea iubirii de ideea de capriciu, moft, toană. Combinări bizare, mult mai imprevizibile decât științificele ”combinări de n luate câte k” din anii liceului.

Iubirea și proprietățile ei năucitoare, de a se combina, când te gândești mai puțin, fie cu furia, fie cu spaima, fie cu amintirea, fie cu ceașca de ceai, fie cu… Nimic mai apt la complicări inutile decât ea!

Mai mare păcatul, de fapt – ar putea fi totul simplu, ca într-o poezie de Labiș

Azi, iată, am vazut un curcubeu
Deasupra lumii sufletului meu.
Vin cerbii mei în goană să se-adune
Și către el privirile-și țintesc —
Un codru nesfârșit de coarne brune
În care mii de stele strălucesc.
Sosind din dunga zării de argint
Vin păsările-mi mari de sărbătoare
Și-nchipuiesc pe ceruri, fâlfâind,
Un ocean de aripi mișcătoare;
Întreaga lume-a sufletului, vie,
Palpită-ntr-o frenetică beție.
Azi sunt îndrăgostit. E-un curcubeu
Deasupra lumii sufletului meu.
Izvoarele s-au luminat și sună
Oglinzile ritmându-și-le-n dans,
Si brazii mei vuiesc fără furtună
Într-un amețitor, sonor balans,
În vii vibrează struguri străvezii —
Cristalurile cântecelor grele —
Și stropi scăpărători de melodii
Ca roua nasc în ierburile mele.
Eu curg întreg în acest cântec sfânt;
Eu nu mai sunt, e-un cantec tot ce sunt.

Așa că n-ai cum să nu te întrebi dacă, până la urmă, primăvara e un anotimp sănătos la cap…


Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

3 răspunsuri »

  1. Primăvara nu-i sănătoasă, primăvara-i un delir complet, e schimbătoare, nervoasă, apoi calmă, şi totu-i simplu asta dacă vrei, doar că noi, oamenii suntem nişte masochişti, avem simplitatea aici, însă n-o vedem ne nas, ne place să ne aventurăm în complicat.

  2. c spune:

    Ne aventurăm în complicat fiindcă aventură în simplu nu există.

Lasă un răspuns

