Pa Valentin l-am cunoscut acum… mulți ani (nu-i număr, că iar mă îmbolnăvesc de ”aritmetică”). A venit la Giurgiu într-un moment teribil de prost pentru mine, culmea!, pentru a-mi fi partener în Visul unei nopți de vară (ce baftă și pe omul ăsta, să debuteze cu un rol din Shakespeare!). El Demetrius, eu Lysander.

Ca să fiu drăguț cu el, trebuie să spun că era complet amețit, scos parcă din alt tablou și aruncat pe scenă (firesc, spun azi, tracul debutului nu l-a ocolit nici pe el). Momentul prost despre care vorbeam făcea parte dintr-o postură ușor dizidentă cu care mă alesesem, grație unor neînțelegeri cu conducerea de atunci a teatrului Valah. Într-o zi, partenera lui de atunci – Giulia Ionescu – în calitate de colegă, dar și de fostă elevă, m-a rugat să îi explic băiatului ce are de făcut, fiindcă era crispat rău. (Mă simt dator cu o precizare: nu era cel mai ”generos” moment al vieții mele, fiind obligat pe atunci să fiu extrem de atent la ce făceam eu, pentru a nu călca pe bec). I-am răspuns că o să încerc, dar dacă flăcăul are cel mai mic puseu de ifos, plec în următoarea secundă! Am repetat cu ei doi și, spre surprinderea mea, a fost mai mult decât receptiv. (Să nu credeți că a fost ușor, fusese pus în gardă – mi-a povestit – încă din clipa în care a intrat în teatru, ”să se ferească de ăla!”). Și-uite-așa, Valentin a câștigat câteva indicații, iar eu un prieten excepțional.

Ne-am mutat împreună, în aceeași zi și cu ocazia aceluiași spectacol, la Masca. A fost o șansă pe care viața nu ne-a refuzat-o și, culmea!, am venit la un ”pachet de cinci”, din care azi numai noi doi mai suntem aici. Iar oamenii din teatru ne-au receptat atât de ”geamăn”, încât până astăzi sunt unii care pe mine mă strigă Valentin, iar pe el Cosmin. (I-am și dăruit într-un an un tricou pe care am scris Nu mă numesc Cosmin, mă numesc Valentin!). Și am trecut prin îngrozitor de multe împreună. Am locuit în același cort, împărțim aceeași cameră de hotel în deplasări sau în turnee, ne sărutăm pe gură în intrusa, unde ne-am făcut și cucuie și vânătăi cărora le-am uitat numărul, am ajuns lângă el prin zece țări din trei continente, am fost la fete împreună și am împărțit o rubrică de ziar (eram George Mihalache și Mircea Alexandru), am făcut animație de nebuni prin parcuri sau pe la serbări de Crăciun și am predat o jumătate de an actorie unor copii cu deficiențe hipoacuzice. Iar, în perioada cât am lipsit de la Masca, doi ani de zile Valentin a fost prezent la premierele mele de la Giurgiu, iar eu la ale lui din București. Ca să încerc să sintetizez relația noastră, cel mai simplu e să spun că i-am mărturisit, odată, că, dacă ar fi fost femeie, probabil m-aș fi însurat cu el. Pardon, cu ea!

Valentin este un adolescent întârziat. Așa va fi mereu. Este fratele meu mai mic pe care soarta mi l-a oferit, generos. Dincolo de asta, un actor în creștere, de la rol la rol (proaspătul Dottore din Slugă la doi stăpâni îmi stă martor). Iar azi trudește la Antipholus, din Comedia erorilor. Un moment dur al carierei lui, care, recunosc, simt că îl va schimba pentru totdeauna. Cred că îl va maturiza. Pentru că este singura schimbare pe care o anticipez la Valentin. Altminteri, el nu se poate modifica în fond. Pentru că este beneficiarul teoriei care spune că destinul este propriul nostru caracter. El face parte, irevocabil, din categoria, pe cale de dispariţie, a BĂIEŢILOR BUNI.

Împreună, în Naționalul din Cairo, unde am participat cu ”Intrusa”.

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Un răspuns »

  1. Valentin spune:

    Frumoase cuvinte. Tre’ sa fiu o scula ca… prea sunt plin de calitati. 🙂

Lasă un răspuns

