Aflu de pe facebook-ul cuiva că „vechea denumire a dacilor era „daoi” care insemna lup?
Exista o vasta cultura dedicata acestui animal misterios care ii fascina pe daci si cu care imparteau padurile Carpatilor.” (luat cu copy-paste).

Mai departe – dialogul născut (din care am înlocuit, din motive lesne de înțeles, numele celor doi interlocutori):

Cosmin Mircea Crețu: Mentalitate de popor care venera entitatea care năștea fircă… Respectul obținut prin teamă…

C: offf…..nu cred ca asta conteaza ci ideea in sine:)

Cosmin Mircea Crețu: Lupul e un animal cu NICIO calitate!

Cosmin Mircea Crețu: ‎… cam ca și poporul ăsta…

M: Dacă nici lupul nu mai are calităţi…

Cosmin Mircea Crețu: Agresivitatea e o calitate? Sau spiritul gregar?

M: În funcţie de context, da, pot fi… Dar chiar şi să le considerăm pe cel două defecte, lupul rămâne un animal minunat. Cel puţin din punctul meu de vedere.

Cosmin Mircea Crețu: ‎… și. cum trăim în lumea lui „nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie”…

M: Păi bineînţeles. Adică dacă noi românii am da dovadă de agresivitate şi spirit gregar, poate nu am fi cei mai eleganţi, dar în mod cert am avea mult mai multe de câştigat. Ne-am apăra cu mult succes interesele.

Cosmin Mircea Crețu: Iisus ar fi avut mai multe de CÂȘTIGAT dacă spunea „pardon”. N-a gândit, însă, în termeni de „câştig”. Noi, însă – și gregari (turmă, deh, mai ales la tăcut din gură…), și agresivi (prin baruri, când e vorba să omorâm sportivi negrii fără colegi pe-aproape…) și… cu banii luați. Nu-i rău!

M: Da, dar nu mă refer la latura asta… Dacă am fi uniţi şi agresivi în faţa celor care ne fură tot ce avem, atunci s-ar schimba ceva. Iar indivizii mai sus menţionaţi nu sunt români! Asta e ironia sorţii… Grecii când s-au văzut puşi în situaţia de a plăti taxe şi impozite mai mari, au ieşit în stradă şi nu în număr mic, aşa cum se întâmplă pe la noi când apar anumite grupuleţe manevrate din alte direcţii. Dacă dau cuiva un pumn din senin sunt agresiv, dar dacă îi dau doi, după ce mi-a dat el unul, atunci îmi poate reproşa nimeni agresivitatea.

Cosmin Mircea Crețu: În fața celor care ne fură (și ne to-ot fură…) nu trebuie să fim agresivi, ci juști (mama ei de justiție!). Cât despre greci – un popor de puturoși! Vorba Angelei Merkle (ăla popor!) – ar fi bine să se trezească mai devreme cu două ore – omoară idioții Uniunea Europeană!, hai să nu-i dăm de exemplu…
M: Corect. Dar când justiţia e în comă?! Oare e vorba despre justiţia aceea care îl judecă pe cel care a mers cu 180 km/h şi beat prin Bucureşti, omorând doi oameni? Despre cea care anchetează cazul morţii sportivului american? Sau despre cea care incriminează pentru luare de mită oameni care nu sunt funcţionari publici?
Apoi am închis calculatorul, lăsând neterminată o discuție interesantă (spun eu) în care ideea (amândurora?) era că, indiferent de trecutul nostru și de valorile pe care poporul ăsta le respecta, prezentul e… așa cum e.
(PS: Există și o ipoteză conform căreia lupul-simbol era derivat din obiceiul reprezentanților poporului respectiv de a fi ceratți cu legea și de a da târcoale – ca lupii – în jurul satelor și trăind din pradă).
Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

