Ieri am fost „Moşul”. Da, Moşul ăla… În sala mare a teatrului Masca, lume gârlă – copii şi părinţi, bunici şi colegi de-ai mei, căldură, nerăbdare, rumoare… tot tacâmul!

Moşul a intrat cu pas tremurând, explozia de bucurie a celor mici l-a acompaniat până la scaun, s-au strecurat şi vreo câteva bliţuri. Altfel spus  nimic neaşteptat, totul conform unui tipic care face ca momentul Crăciunului să fie unul încărcat de ritual, dar văduv de surpriză.

Aşadar, intru, mă aşez pe scaun, ascult binecunoscutul colind în cinstea Moşului (ceva cu un ren rătăcit prin nămeţi), apoi trag sacul lângă mine, anunţ că voi începe să împart darurile… şi atunci, în momentul ăla, SE ÎNTÂMPLĂ!

Din sală, spre surprinderea mea, dar şi a restului audienţei, o voce se iţeşte:

– Stai, Moşule, e şi pentru tine un cadou!

Şi, dintre rânduri, o ghindă de fetiţă se strecoară până pe scenă şi îmi aduce o pungă, în care, aveam să văd, stăteau cuminţi, unul lângă altul, un ghiveci de Crăciun (din cel cu crengi de brad, mere pitice şi măceşe), o acadea în formă de inimioară şi o felicitare făcută de mânăcu figuri de copii, una mare de Moş Crăciun, un om de zăpadă, un 1-2-3 şi, sub o arătare patrupedă cu două crăci pe cap (o splendoare de ren!) scris cu litere muncite: ANDREEA ŞI MIHAI CRĂCIUN FERICIT!

Aveam să aflu că era vorba despre o fetiţă pofticioasă căreia mămica îi cumpărase în ajun o singură acadea pe care i-a păstrat-o Moşului. În plus, când eram îmbrăcat civil, am întrebat de ea şi i-am spus că m-am întâlnit cu Moş Crăciun pe când pleca şi mi-a mărturisit că e cel dintâi dar pe care îl primeşte în viaţa lui.

… Şi m-am gândit cu bucurie că, poate, lumea noastră mai are o şansă, atâta vreme cât se nasc copii care gândesc că faţă de cineva de la care în mod firesc primeşti, ai şi nişte obligaţii

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Un răspuns »

  1. sictireli spune:

    Sarbatori fericite. La multi ani !

Lasă un răspuns

