Motto:
 
– De ce stai, dragă, cu el? Nu vezi că nu e de tine?
– Așa e.
– Și atunci? Ce aștepți de la relația asta? Ce aștepți de la el?
–  Să îl consum.
 

Oricât de greu ne-ar fi să o recunoaștem, nu prea există iubiri dezinteresate. Partenerii noștri au un INTERES direct în a le fi pereche. Poate fi cel de co-răspunzutor al ratelor la bancă, sau de co-luptător la educația copilului. Poate fi cel de obiect sexual, sau de plasă de siguranță pentru salturile mortale ale vieții, de cont bancar, de înlocuitor de părinte,  ori de ucigaș de plictis existențial. Suntem, carevasăzică, un BUN DE CONSUM. Aici stă nu numai mizeria condiției noastre, dar și drama ei. Pentru că:

Într-un film remarcabil – Alfie, pe numele lui – personajul titular este un futăreț descurcăcios, zburător din floare-n floare, care, într-o zi tâmpită, se hotărăște să se așeze. Fix în relația cu cea mai sofisticată și specială (și experimentată, rafinată etc.) dintre multele. Și, când merge acasă la respectiva cucaonă, o găsește cu un altul în dormitor. Și, la întrebarea lui DE CE?, ea îi răspunde dezarmant de sincer – PENTRU CĂ E MAI TÂNĂR. Deoarece tinerețea era ceea ce vindea Aflie…

Cum ne scoatem, așadar, din postura fatală de marfă? Păi… simplu: ideea e să nu vinzi UN SINGUR LUCRU. Pentru că O UNITATE este fatalmente perisabilă. Deci, pentru omul de lângă tine, trebuie să fii un curcubeu de realități, atâta vreme căt pentru el ești o marfă. Trebuie să fii nu un produs, ci un întreg bazar! Pentru el, trebuie să fii câte de toate. Pentru că, inconștient, reprezinți un cod de bare. Și, în plus, o etichetă de valabilitate… Pentru el trebuie să fii totul, ca să nu fii nimic. Pentru el trebuie să fii… Chiar. Trebuie să fii?

Anunțuri

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

2 răspunsuri »

  1. ileana spune:

    Am citit uneva ca exista o lege universala conform careia trebuie sa oferi daca primesti si sa primesti daca oferi.
    Matematica materialista aplatizeaza foarte mult aceasta conditie fireasca a coexistentei, introducand ca obligatorii notiunile de cantitate si egalitate. Banuiesc ca acestea reprezinta conceptul de marfa. Asa transformam totul in ceva masurabil.
    Gresit si lamentabil.
    M-am gandit de mai multe ori cum era inainte de a se fi inventat banii. Daca aveam nevoie de un covor pe care nu stiam sa-l fac eu, ofeream celui care avea indemanarea de a face astfel de obiecte frumoase si utile, ceea ce ma pricepeam eu sa fac: cateva borcane de dulceata, o seama de camasi si poate ceva surcele pentru foc. Daca cel cu covorul era satisfacut de aceasta aproximare eram amandoi multumiti. Si incantati ca ceea ce a iesit din mainile si priceperea noastra si-a gasit utilizare, aducandu-ne in schimb ceva ce ne era necesar.Lucrurile nu erau perfect masurabile, nu se puteau echivala perfect, lasand astfel locul unei aproximari magice care putea imbraca diverse forme: de multumire, satisfactie, poate si incantare, respect, apreciere. RECIPROCE.
    Pe cand cumparatul sau vandutul de marfuri se reduce la un calcul mai mult sau mai putin meschin.
    Schimbul este mai avantajos, consider eu, opereaza cu notiuni nobile: calitate si utilitate, in loc de notiunea seaca si atat de limitativa de cantitate. Schimbul implica „un curcubeu de realitati”(ce frumos suna! :)), traficul doar cantitati. Limitate si limitative. Suna frustrant. Si amandoua au aceeasi baza de pornire. Dar se desfasoara pe nivele diferite, la fel de diferite ca sus jos, superior inferior.
    Concluzie: este inevitabil (si incantator in acelasi timp) sa existe cerere si oferta , important este pe ce nivel se desfasoara jocul.

  2. c spune:

    Cred că ai dreptate și nu ai. Trocul – despre care vorbeai mai sus – a funcționat într-o anumită etapă a omenirii. Nu spun că renunțarea la el a fost bună sau rea. Doar că e un moment depășit. Astăzi, dacă vreau ceva, acel ceva e CUANTIFICABIL. Iar unitatea de măsură o stabilim de comun acord, vânzător și cumpărător. Mercantilismul, cred eu, intervine numai în clipa în care avem ca unică unitate de măsură banul. Atât…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s