Nu cred de fel că sunt un invivid „sociabil”. Și, spirit primitiv, simțind o excluziune în raport cu această categorie umană, am și un ușor parapon relativ la ea – sociabilii mi se par un pic agresivi, un pic exhibișioniști, un pic superficiali (nu vindem intimități așa… hop-țop, nu?)

În ciuda acestui fapt, nu sunt nici un „sălbatic”. Nu mă uit pieziș la oricare om mă abordează și nici nu devin mut în fața oricărei interpelări. În consecință, am avut și am lângă mine destule persoane. Suficiente cât să mă întreb – de ce? Sau, mai precis – de ce tocmai ele?

Răspunsul cel mai la îndemînă ar fi cel legat de afinitățile elective, de acele principii comune care ne unesc. Dar nu ăsta e motivul real. După cum nici nivelul de cultură ori inteligență comun nu este. Mai mult, aș spune chiar că, dacă aș aplica exclusivist vreuna dintre aceste două variante, aș rămâne singur-cuc.

Alt motiv ar putea fi legat, dimpotrivă, de superioritatea, chiar zonală, a celorlalți. Mai precis de măsura în care ne suntem aproape ca să progresez, ca să acumulez, ca să învăț. Dar, deși afirmația nu este cu totul lipsită de adevăr, ea nici nu-l conține pe de-a-ntregul… Și asta pentru că, într-un mod categoric, există mulți oameni cărora le-am dat mai mult decât mi-au dat ei mie.

Și astfel, prin eliminare, pesemne că ajung la singurul răspuns care mi se pare, cel puțin în acest moment al vieții mele, mulțumitor. Cel conform căruia oamenii de lângă mine mă obligă să îmi joc rolul. Mereu același pentru fiecare din ei, în parte; mereu altul pentru ceilalți. Pentru A și numai pentru A trebuie să fiu protectiv; pentru M devin fragil. G mă transformă într-un individ romantic; iar T într-unul pragmatic. Eu sunt, peste tot – fațete ale personalității mele. Zeci de pesonaje care mă ajută să nu mă plictisesc de moarte cu o singură existență, finită și limitată. Astfel, re-devin, mă re-compun în permanență sub ochii fiecăruia din ei. Ca un vitraliu cu bucăți diferite și aparent necorelate.

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

