În adolescenţă, am fost pentru câteva luni (sau ani?) colocatar cu Rimbo. Mai precis cu pechinezul alor mei, un tuciuriu cu pieptul alb, dar bine bombat, care trecea printre cunoscători drept un exemplar frumos. Pe mine însă mă cam enerva. Mai întâi, mă agasa atenția – cred eu, ostentativă și provcatoare la adresa mea – pe care ai mei i-o arătau. Apoi, mi se părea un câine complet idiot. Nu era agresiv cu oamenii, nici cu alte exemplare animaliere mici. Ei bine, când vedea, însă, vreun dog german, doberman ori altă namilă parupedă (bunăoară cai!!!), se repezea ca și leul în turbare, ferm hotărât să îi sfâșie pe sus-numiți. Apucătură pe care nu o pricepeam de fel și care avea menirea de a-l transforma în penibilul cartierului!

Atunci mi s-a explicat că, de fapt, pechinezul, ales fiind drept câine imperial la curtea Chinei, e rezultat din împerechieri succesive, pentru a putea intra sub scaunul pe care își țineau picioarele te miri ce Ming ori Ping. Astfel, statura lui a devenit mică, dar bravura a rămas cea a unui câine de luptă.

O fi… Și, până la urmă, nici nu aș fi considerat atât de importantă povestea asta, dacă nu aș fi realizat că, în definitiv, un cățel e numai o jăvruță, un bibelou ambulant. Mai grav e, însă, când văd cârdurile de oameni-pechinezi, cu comportament deviant, de la politicieni, directori, ori alți șefi, până la șoferi în trafic, cumpărători prin buticuri, ori funcționărași de ghișee. Dar nu vă grăbiți cu concluziile, în ei nu sunt guralivii proveniți din războinici. Cu ei, natura a fost mult mai perversă: sunt mai mereu cățelandri proveniți din râme, moluște ori alte amfibii.Ar putea fi comici, dar nu ratează ocazia să fie, de fapt, grotești!

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

