În anii facultății, doamna Manu (profesoara mea de actorie…) ne-a spus într-o zi: Cea mai importantă condiție pentru a face teatru bine e… să fii acolo!  Multă vreme am considerat o banalitate, un truism, un iarna nu-i ca vara. Am înțeles, însă, cu timpul, cât de important e să fii acolo, mereu. Iar mai apoi am realizat că sfatul nu are legătură numai cu teatrul.

Acolo a vrut să fie și Ulise. Acolo, în fața sirenelor, legat de catarg. Pe eroul Odiseei nu îl înțeleg, însă. Legat de catarg, el nu a putut decât să se chinuie, fără a își putea decide prezența și gesturile. O fi fost curiozitate? O fi fost orgoliu? Eu unul, dacă aș avea de ales, aș alege ceara din urechi și ramele – destinul celorlalți camarazi eleni. Mai mică experiență, mai importantă însă prezența pe corabie și nu în mijlocul cântecelor sirenelor care, pesemne, nu erau decât demonii omului pus în fața insuportabilului…

Despre c

http://www.facebook.com/11februarie

Lasă un răspuns

